Teki all, teki peal, külili või selili – magamist tasub tõsiselt võtta! Ning mis saaks olla parem, kui magada nagu loom? Ööloomal on sellele vastus: magada näotekiga!
Näotekk (ehk vanamoeliselt unemask) on Eesti disainibrändi Ööloom khool leiutis, mis tõstab ka kõige pahurama tegelase tuju. Või noh… Tea nüüd, mis leiutis, kuid olen enam kui kindel, et näoteki all pole te varem maganud!
Mis asi see Ööloom siis täpselt on ning kes on need inimesed Öölooma taga? Selleks, et seda kõike teada saada puhusime juttu Öölooma ühe asutaja Karmen Heinmaaga.

Karmen_Ööloom

Karmen Heinmaa ja Ööloom. Photo: Ööloom

Armsad sõbrad, saagem tuttavaks – Ööloomikud!

Räägi kõigile lugejatele, kes on see punt Öölooma taga ning kes te olete?
Öölooma taga seisavad lisaks minule veel 3 inimest:
Johan Kallas – arhitekti mõtlemisega brändiguru
Mihkel Virkus – kuldse suuga copykunn
Jan Plaan multitasker startup master
Meil kõigil neljal on disaini ja reklaami taust, mis aitab Öölooma kasvatamisele palju kaasa.

Kes te olete üksteise jaoks?
Eelkõige sõbrad. Enne, kui Öölooma veel polnud mõtlesime tihti, et mis võiks olla see lahe asi, mida koos teha. Seoses Ööloomaga saimegi eelmise aasta augustis ametlikumalt kokku ja sealt hakkas meie iganädalane koos käimine pihta. See jätkub tänaseni. 🙂

Mis teid inspireerib ja motiveerib? What keeps you going?
Meid inspireerib inimeste tagasiside. Näiteks, kui keegi ütleb, et Ööloom on vinge, kõik tema pereliikmed armastavad seda ja lapsed kaklevad selle pärast, kes saab maski kanda, siis see teeb südame soojaks.

Tahame olla selline bränd, mida eelkõige armastatakse!

Brändist väljaspoolt inspireerivad meid ka teised ambitsioonikad kodumaised disainibrändid. Näiteks Bold Tuesday, Swärk, Tallinn Craftory jne.

Kuidas teie idee koorus?
Ööloom koorus väga loomulikult. Olid jõulud ja mõtlesin, mida sõpradele kinkida. Nii tekkis näoteki algusidee. Mõte läks sõpradele väga peale ja sellest kasvas välja Ööloom.

Mis on teie jaoks Ööloom?
Ööloom on meie jaoks toores, maagiline ja quirky-confident. Nii-öelda hell hiiglane. Ööloom jutustab müstilist muinasjuttu, mis kutsub endast osa saama.

Iseloomusta Öölooma ühe lausega!
Ööloom on nagu puuraiduri soe kallistus!

Räägi lugejatele lähemalt, miks just näotekid, miks mitte silmaklapid või unamaskid?
Me üritame iga asjaga olla sammuke kaugemal või mõelda veidi teise nurga alt. Kui enamasti on silmaklapid väga sketchid, siis meie lõime oma enda kategooria: näotekk. Kõigile ju meeldib teki all olla.

Kuidas sai alguse Öölooma nimi ja karakter?
See on hea küsimus. Alguses mõtlesime nimesid. Nimede ring kestis meil mitu nädalat. Aga nimi “Ööloom” tundus meile just täpselt see õige. Nii eesti kui ka inglise keeles. Ööloom kõlab üheaegselt naljakalt (uuluum), eksootiliselt (Ö-tähed) ning samas ka kummituslikult (ÖÖ = boo).
Meie gentle giant’i mõte oli kuidagi juba kõigil kuklas ning tundus hästi loogiline luua koll-karakter ja eraldi maailm tema ümber. Nordic ja mets lisandusid samuti väga loogiliselt. Oleme ikkagi Põhjamaine toode.

Ööloom 2

Öölooma karakter. Illustratsioon: Ööloom (Karmen Heinmaa)

Kellele on näotekid mõeldud?
Meie toode on tehtud täiskasvanutele, aga lapsed võivad ja tahavadki sellest loomaaiast osa saada. Kui paned maski pähe, siis tunned, et oled uus karakter.

Ööloom ja disain, kuidas suhestute?
Me peame disaini väga oluliseks. Seda aga mitte ainult ilusa pildi mõttes, vaid tahame, et kogu meie brändi loogika lähtuks disainimõtlemisest. Kindlasti on meie erialane taust palju kasuks tulnud.

Kes/mis on teie loomingu inspiratsiooniks? Miks?
Mõtlesime alguses palju Muumide peale. Näiteks sellised tegelased nagu Atifnatid – müstilised olendid metsas, kellel on täiesti oma maailm. Või pahur Haisuloom, kelle tegelaskuju siiski kõik armastavad.

Tahtsime luua maailma, kuhu inimesed tahavaksid sisse ronida ja saada osa muinasjutust.

Aga kuidas selle muinasjutu tegelased sünnivad, kuidas tegelaste loomise/valimise protsess välja näeb?
Kaasame oma kliente. Kusjuures me hiljuti tegime Facebookis konkursi, et mida inimesed kanda tahaksid. Näiteks on peagi meie valikusse lisandumas unicorn. Vanad tegelased aga päris ära ei kao, vaid liiguvad loomade pansionaati.

Olete suutnud luua täiesti uue kategooria unemaastikul! Kuhu edasi tahate jõuda?
Oleme seadnud eesmärgiks, et Ööloomast saaks maailmas number 1 unega seonduvate toodete bränd. Eesmärk on väga ambitsioonikas, aga hoiab põnevil. 🙂

Kui te poleks asutanud Öölooma, siis kus te hoopis oleksite…
Ma arvan, et me oleksime sama pundiga koos ja meil oleks mõni muu vinge projekt käsil.

Mis blogisid/saite jälgite inspiratsiooni kogumiseks:
Talletame oma inspiratsiooniallikad Pinterestis!

Mis disainibrändid teid inspireerivad/kelle tegemisi jälgite?
Swärk
Bold Tuesday
Tallinn Craftory

Joonista midagi, mis Öölooma iseloomustab või inspireerib…
ja selle peale ronis Ööloom meie fotodele!

ööloom ja forest kämp

Näotekke saate soetada Öölooma e-poest.

Vaata pildistamise telgitaguseid siin.

Näotekid talletasid pildile:

Intervjuu: Kaisa Tooming (Häppening)
Näotekid: Ööloom
Fotograaf: Oliver Vaagen
Illustratsioonid: Karmen Heinmaa (Ööloom)
Loovidee/stilistika: Kaisa Tooming (Häppening)
Loomapoisid: Forest Kämp (Jaan Sepp, Siim Valtna, Mikk Valtna, Kaarel Tammur, Peeter Tammur)
Särkide/kampsunite eest tänusõnad: Seppälä

FK closeup1Ööloom ja Forest Kämp gifGIFid_3

NB! Fotode autoriõigused kuuluvad väljaandele Häppening. Häppening lubab kasutada fotosid AINULT juhul, kui meid informeeritakse ja terve tiimi referentsid märgitakse nähtavalt. Piltide kasutamiseks palun kontakteeruda: toomingkaisa@gmail.com.