Seni olen teieni toonud artikleid disaini ja kunsti teemadel rääkides materiaalsetest meediumitest (nt disain kui riided, tooted – materiaalsed asjad). Täna jätame füüsilised raamid selja taha ja kutsun teid vingesse veebimaailma!

Täpselt nii, tahan teile jagada 4 veebi, milles on mängulisust ja x-faktoritVeeb kannab läbi detailide ja visuaalsete elementide edasi SINU NÄGU ja OLEMUST. Ühe korraliku veebi loomiseks läheb tarvis täpselt sama palju (või rohkemgi) loomingulisust, kasutajasõbralikkust ja tahet maailma paremaks muuta nagu iga disainitoote, fotoprojekti või muusikapala loomisel. Kuigi olen minimalistlike veebide fänn, siis täna toon teieni veebilehed, mille eelis ei peitu lihtsalt ilusas disainis, vaid kodulehe mängulisuses ja külastaja kaasatuses.

Seega, virtuaalne ülikond selga ja sukeldume:

1. Lacoste Winter – Lacoste’i talvekollektsiooni koduleht

Link: lacostewinter.cn/intro
Mis teeb selle veebi eriliseks:
– Vinge idee! Lihtne ja geniaalne ühtaegu. Veebi sisenedes satud täiesti uude maailma – winter globe’i, kus hõljuvad inimesed Lacoste’i viimase talvekollektsiooni hilpudes.  Aus ülestunnistus: mängisin kodulehel 10 minutit. Proovi ka!
– Stiil: Puhtad värvid ja minimalistlikud detailid.

Screen Shot 2015-11-27 at 22.24.58

2. Exquise Paris – rahvusvaheline rõivabränd

Link: exquiseparis.com/en/
Mis teeb selle veebi eriliseks:
– Ülimalt lihtne ülesehitus ja selge sisu.
– Stiil: Pastelsed värvid, fotod töötavad omavahel hästi, väikestele detailidel on pandud palju rõhku (nt animatsioonina ilmuvad jooned, lillemuster, liikuvad pildid, heli jne).

Dreamy!

Screen Shot 2015-11-27 at 22.28.46

 

Screen Shot 2015-11-27 at 22.29.17

Päise foto pärit: exquiseparis.com/en/

3. Fornasetti – parfümeeria, keraamika, tooted kodule, aksessuaarid jne

Link: fornasetti.com
Mis teeb selle veebi eriliseks:
– Jälle kord: Super idee ja mänglevus! Vinge on näha kodulehti, mida ei tehta lihtsalt ära, vaid millele antakse elu läbi erinevate mänguliste detailide. Avalehel noolega liikudes liiguvad kõik elemendid kursoriga kaasa tekitades mustreid. + Selliseid interaktiivseid animatsioone on mitu. Selleks, et neid näha, pead Sa kodulehte korduvalt külastama.
Lisaks, iga kodulehe menüüpunkt on justkui uus ja põnev värav uude maailma. Minu lapsemeelsus sai koheselt võitu ja klikkisin iga uue ukse õhinaga läbi. Nagu Alice imedemaal – üllatudes iga ukse juures! Fornasetti ajalugu ja ajajoon võitsid koheselt mu südame: fornasetti.com/history.
–  Animatsioonide ja detailide kooskõla. Värvide ja tüpograafia kooslus, animatsioonide stiilne liikumine annab sellele veebile täiesti uue elu.
Storytelling ehk lugude jutustamine: See, kuidas kodulehe visuaal kutsub tekste lugema ning kuidas brändi olemus ja lugu jõuavad lihtsalt ning emotsionaalselt inimeseni. Võimas!

Screen Shot 2015-11-27 at 23.13.56

Avaleht. Interaktiivne lahendus, jooksuta hiirt ja tunne ennast taas nagu laps!

Screen Shot 2015-11-27 at 23.15.06

Üks stiilsemaid ja ajastu hõngu edasi andvamaid ajajooni, mida olen näinud.

4. Diptyque Paris Garden – parfümeeria “lilleaed”

Link: diptyqueparis.com/le-langage-des-fleurs
Ma ei toonud teile linki Diptyque’i tegelikule veebipesale, vaid Diptyque’i “lilleaiale”. Ettevõtte veebikodu millegi uuega ei üllata, aga olen enam kui kindel, et parfümeeria armastajate oaas võidab südameid.
Mis teeb selle veebi eriliseks:
– Idee, mängulisus ja brändiväärtuste hoidmine. Läbi kaunite ja interaktiivsete animatsioonide tekib lapselik elevus. Lisaks see, kuidas parfüümide komponentide iseloomu tutvustatakse, on igas mõttes stiilne! Olen korduvalt käinud just sellel leheküljel enda parfümeeria alaseid teadmisi lihvimas. Miks? Sest ma olen mänglevalt kaasatud ja ma tunnen, et lehekülg suhtleb minuga.
– Stiil: Luksuslikud ja naiselikud illustratsioonid, mis on kooskõlas brändi tootedisainiga (nimelt Diptyque’i igal tootel on sarnased illustratsioonid ja etiketid).

Screen Shot 2015-11-27 at 23.54.32

Screen Shot 2015-11-27 at 23.54.46

Järgmine kord toon teieni juba 4 geniaalselt lihtsat ja minimalistlikku veebi! Minu lemmik sort!

Kaisa Tooming (Häppening)