MIS?

1. VEEB

“It is all about content!”

Eesmärk: luua lisandväärtust ja toota kvaliteetset sisu

2. FACEBOOK

“Care and share!”

Eesmärk: otsene postituste jagamise kanal ehk toetus, inimeste veebi suunamine

3. INSTAGRAM

“Make them interested!”

Eesmärk: jagada telgitaguseid ja igapäevaelu, kaasata kuulajaskond meie tegemistesse läbi sümpaatsete sõnumite ning atraktiivse visuaali, suunata inimene veebi. Instagrami story’d võivad olla inimlikumad, kui meie muud kanalid. Tahame näidata inimesi väljaande taga, suurendada inimlikkuse mõõdet ja olla oma lugejatele lähedal.

KUIDAS KASUTADA?

Kuidas lansseerida intervjuud?
Oled kirjutanud valmis hea intervjuu või artikli, aga mis edasi, kuidas tuua artikkel laiema lugejaskonnani?

4.1. INSTAGRAM
See kanal on esimene, kuhu postitame artikli.

Postituste arv: 2x postitust võiks käia kaasas intervjuuga. Üks hommikul, teine lõunal. Tavaartikliga sobib ühekordne hõige.
Foto: Laed ülesse täismõõdus töötlemata foto (fotograafide pilte me ei töötle ja ei lõika).
Tekst: Ülesehitus on hästi loogiline:
– Ütle esimeses-teises lauses ära – millest/kellest räägime, mida lugeja võib oodata/teada saada (lisandväärtus).
– Emoticonid annavad vunki, võid lisada seejärel iseloomustava/temaatilise pisipildi.
– Viimases lauses tee üleskutse ehk CTA ja viita lingile BIOS. Nt: Vaata pilte veebist, link on B I O S

Viitamine:
– Kui tead foto autorit, siis lisa ta viide teksti.
– Viita igal võimalikul sammul oma artikli kangelasele. Olgu selleks mõni disainer, kunstnik, bränd, firma.
– Instagramis me enam hashtagisid ei kasuta, sest need ei ole pärast ca aasta tagust algorütmi uuendust enam uusi kuulajaid juurde toonud. Hashtagisid kasutame vaid juhul, kui loovtiim on tarvis esile tuua.
– Kui asukoht annab lisandväärtust, siis määra ka asukoht.
Kellaaeg: Tööpäevadel hommikul kell 7.45-8.30 ja lõunal 12.30-14.00 vahel. Nädalavahetustel hommikul 10.00-11.00 (kuidas ise soovid).

4.2. FACEBOOK
Facebook on kanal, mille viidetest tuleb meie suurim lugejaskond täna.

Postituste arv: 2x postitust võiks käia kaasas intervjuuga.
Üks hommikul – otsene viide artiklile.
Teine lõunal – toetav fotopostitus, mis suunab artikli juurde veebi ja refereerib kõigile osalenutele.
Tavaartiklile sobib üks hommikune artikliviide. Kui materjali ja tahet on, siis fotopostitus toob ainult kasu.

Artiklipostitus ja tekst:
1. Copy-paste’i veebist artikli link. Lase artikli infol ära laadida. Seejärel kustuta urli nimi (ära karda, päisepildi ja lead’iga artikli viitekast jääb alles).
Vahel juhtub, et Facebook ei võta kaasa viimati uuendatud infot. Info uuendamiseks mine siia lehele ja “Fetch-new-scrape information”: https://developers.facebook.com/tools/debug/og/object

Step 1

Step 2

2. Tekst: 
Tee ilus sissejuhatus, ütle millest/kellest räägime, mida lugeja võib oodata/teada saada (lisandväärtus). Postituse lõpus tee üleskutse ehk lisa CTA. Nt: Fotoseeria leiad veebiajakirjast:… või Tutvu:…

Pea meeles, see on see tekst, mis kõige tõenäolisemalt hakkab inimesi veebi tooma.

Make it count!

Fotopostitus ja tekst:
1. Laed ülesse täismõõdus töötlemata foto (fotograafide pilte me ei töötle ja ei lõika).
2. Lisa ilus sissejuhatav lause või tsitaat.
3. Tee üleskutse ehk lisa CTA + url.
Nt: Loe tervet intervjuud moesaate Kapist välja saatejuhi ning kultuurikriitiku Anne Vetikuga: http://anditshappening.ee/anne-vetikuga-kapist-valja/


unspecified-1Viitamine: Viita oma artikli kangelasele. Olgu selleks mõni disainer, kunstnik, bränd, firma – viita alati nende FB lehele ja fotodele märgi inimesed ka pildil.

Viited saad lisada järgmiselt:
1. Tekstisisene viide inimese või firma lehele: @ + nimi (ja FB pakub juba ise, keda tahad tagida)unspecified
2. Märgi fotol inimesed:

unspecified-2

Kellaaeg: Tööpäevadel hommikul kell 9.10-9.40 ja lõunal 12.30-14.00 vahel. Nädalavahetustel hommikul 10.00-11.00 (kuidas ise soovid).

NB! Ära arva, et see info on absoluutne tõde. Ei ole! Digikanalite iseloom on muutlik. Püüame käia ajaga kaasas ja päeva lõpuks pane see asi enda jaoks tööle.

Edu!