MIS?

Häppening on disaini, kunsti ja muusika veebiajakiri.
Eesmärk: Jagada ja tuua inimestele lähemale Eesti disaini, kunsti, fotograafe.
Eestis tehakse häid asju!

VÄÄRTUSED

Ausus = ise valime, kellega räägime – me pole äraostetavad; oleme ausad tiimi vastu

Kodumaisus = kirjutame eesti keeles valdavalt kodumaistest tegijatest

Fun factor = SEE EI OLE TÖÖ! Peaasi, et kõigil oleks tore ja sära silmis. Sh näeme ka vaeva, et iga intervjueeritav tunneks meiega viibides sama

Austus = austame ja toetame alati teineteist ja oma partnereid

SISU

Intervjuud = räägime põnevate inimestega nende tegemistest (loometöö keskne)

Persoon = räägime põnevate inimestega neist endast (persoonikeskne)

Fotoprojektid = teeme silmale nauditavaid fotoprojekte

Telgitagused = enne intervjuud või fotoprojekti selgitame lahti projekti tagamaad ning tekitame isu enne fotoprojekti launchimist

Rändom = jooksvad artiklid kõigest, mis meid inspireerib ja meie ajakirja formaadiga kokku sobib (nt refereering uuest kuumast disainibrändist, muusikasoovitused jne)

MILLEST RÄÄGIME?

KUNST ja DISAIN:

  • Graafiline-, toote-,ehte-, mööbli- või rõivadisain
  • Illustratsioonid
  • Maalikunst
  • Parfüümikunst
  • Tätoveerimiskunst
  • jne

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks korraliku portfoolio ja leitava taustaga inimesega. Ka noored disainerid on teretulnud, kui nad ja/või nende portfoolio on sotsiaalmeedias leitav. Lisaks võiks olla olemas 1 kollektsioon või tootearendus. Kui aga uudisväärtust ja portfooliot pole, siis pole meil ka millestki rääkida.

KULTUUR:

  • Teater

 (sh ka stand-up)
  • Loomeettevõtlus
  • Raamatud, kirjanikud
  • Parfüümikunst
  • jne

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks kultuuriteemaga, mis on päevakajaline, millega on seotud konkreetsed nimed ning oleks piisavalt vaimutoitu, millest rääkida.

MUUSIKA:

  • Sooloartistid
  • Bändid
  • DJ-d
  • jne

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks põneva käekirjaga artistiga, kelle töös leidub äratuntavat kvaliteeti. Hea meelega kajastame noori talente, kes kirjutavad sahtlisse, kui nad teevad kvaliteetsed muusikat ning neil on ca plaadijagu (5-8) enda kirjutatud lugu.

SISE- JA VÄLIKOMMUNIKATSIOON

Häppening on see, kes me oleme, mis energiat me välja anname ja kuidas teineteist ning partnereid kohtleme. Iga lüli meeskonnast esindab Häppeningi tervikuna.

  • Alati toetame üksteist ning välja kommunikeerima ainult positiivset.
    Nt: Peeter läheb Sandrale rääkima, et Kaisa pole talle vastanud.
    Sandra: “Kindlasti on Kaisal selleks hea põhjus, aga meenutan Sind talle ja kindlasti ta vastab sulle peagi.”
  • Kus viga näed laita, seal tule ja aita
  • Positiivsus
  • Kiire reageerimine – alati vastame koostööpartneritele. Sh ka inimestele, kes pakuvad koostööd, isegi kui see tähendab meiepoolset viisakat äraütlemist.

KÕNESTIIL MEEDIAS

Räägime vabalt ja austusega.

1. Räägime “meist” või “Häppeningist”
Vormiliselt räägime kas “meist” või “Häppeningist”.
Kui teksti on seotud isik, siis on ta defineeritud läbi Häppeningi positsiooni. Nt:
1.1. “Häppeningi muusikaosa peatoimetaja Sandra Leushina vaatles tuleviku muusikasse. Tutvu artikliga, link on bios.”
Mitte: “Vaatasin tuleviku muusikasse. Tutvu artikliga, link on bios.”
1.2. “Häppening valis oma lemmik suvesaatjad!”
“Valisime oma lemmik suvesaatjad!”
Mitte: “Valisin oma lemmik suvesaatjad!” või “Kaisa Tooming valis oma lemmik suvesaatjad!”
1.3. !Erand! Ainult arvamusartiklis, intervjuu sissejuhatuses atmosfääri/inimese hetkelist olekut kirjeldades ja järelkajastuses tohib kasutada minavormi, kuna olukorda vaadeldakse läbi subjektiivse kogemusprisma.

2. Alati järgime korrektset eesti keelt.
Väikeseid algustähti ja muid virtuaalkeeles levinud sõnalaipasid ei kasuta.

3. Sinatame (suure algustähega).
Tavaartiklis on Sina suure algustähega. Intervjuude puhul on küsimuses “Sina” suure tähega. Kui intervjueeritav kasutab sinatamist, siis on sõna väikese algustähega. Näiteks:
Küsimus: Sandra, mis Sind inspireerib?
Vastus: Aga mis sind inspireerib?

4. Iga postituse jalus on alati ühesugune.
Mitte telgitagused, moodboard ja mitte Häppeningi tiimiliikmed on eespool. Häppeningi tiim tuleb seejärel.
Loogika on järgmine:

Fotograaf (kui pole tiimis)
Modell

Häppeningi tiim:
Fotograaf (kui on tiimis)
Loovjuht
stilist
Jumestaja
Juuksur
Assistent

Tänusõnad

5. Tsitaadid: Pealkiri 4, erksinine (ette ja taha lisa enter, muidu ei küljendu)

6. Tekstisisesed lingid avanevad uues aknas
Tööriistaribalt vali “lisa link”, “Ava viide uues sakis” – lisa linnuke.

7. Pildid
Maksimaalne maht ca 1MB. Enne meediateeki lisamist vähenda faili maht näiteks mõnes online programmis. Kasvõi siin.

VISUAALNE KEEL

Alati tasub pidada silmas, et oleme disainiajakiri. Seega, Häppeningi visuaalne keel on minimalistlik ja puhas. Üleliigseid detaile ja kontrasti ei armasta. Tekstiga pilte me ei postita ühessegi kanalisse. Kui üldse, siis ainult Facebooki. Artiklite sees võib leiduda poster, meediakanalites aga mitte. 

Artiklite päisepildid:
Kuna paljud pressiteated omavad allapoole arvestust pressifotosid, siis vajadusel asendame päisefoto enda valikul valitud fotoga. Kui tegu on kas abstraktse artikliga või pressiteatega, siis on foto võimalik leida järgmiselt:
1. Googeldad ja lisad teemakohase artisti/disaineri/eseme foto + selle alla autori + algallika lingi
2. Kasutad tasuta fotopanka Unsplash
Fotopanga puhul kasutame looduskaadreid, mis on minimalistlikud ja võimsad. Pole “porised”, pruunid, liiga kontrastsed ega liiga detailsed.

FB: Postitame võimalikult puhtaid ja kontekstuaalseid pilte. Erandjuhul võib FB-s kasutada postreid. Seda juhul, kui poster on hea disainiga ning pole kellegi kodukootud “katsetus”.

Alati lisame foto alla autori. Põhimõtted on samad, mis on eelpool mainitud KÕNESTIIL MEEDIAS punktis 3.

IG: Postitame võimalikult puhtaid ja kontekstuaalseid pilte. Enne foto valimist vaata korra IG feed üle. Millises tonaalsuses on viimased fotod? Kui need on näiteks rohelised ja heledad, siis püüa leida sarnane foto tonaalsuse jätkamiseks. Kui on sünged, siis püüa leida sarnase tonaalsusega foto. Või foto, mis aitaks luua ülemineku tumedast tonaalsusest heledasse.