MIS?

Häppening on veebiajakiri disainist, kunstist, kultuurist ja muusikast.

Eesmärk:
Häppeningi eesmärk on tuua kodumaiseid disainereid, kunstnike, muusikuid laiema publikuni, et toetada nende tegevust ning anda seeläbi oma panus Eesti kultuurimaastiku arengusse.

Kes seda teevad?
Oleme grupp oma ala professionaale ja entusiaste, kes tahavad jagada laiemale lugejaskonnale kodumaist disaini, kunsti ja muusikat.

Kuidas seda teeme?
Toome oma lugejateni hoolikalt valitud sisu ebavajaliku mürata. Makstud reklaami meie veergudel ei näe. 

Hindame kvaliteeti ning omame ebatavalist kontseptsiooni, mille raames kirjutame ainult sellest, mis meid liigutab.

VÄÄRTUSED

Ausus = valime, kellega räägime; pole äraostetavad; oleme ausad tiimi vastu;

Austus = austame ja toetame alati üksteist ja oma partnereid

Vabadus = teha asju nii nagu seda südames õigeks peame; vabadus valida, millistest projektidest osa võtad; vabadus olla sina ise; vabadus ühiskondlikul tasandil – oleme liberaalse maailmaavatega ning toetame erinevate ühiskonnagruppide teekonda tunnustamise ja vabaduse poole;

Kodumaisus = kirjutame eesti keeles kodumaistest tegijatest;

Rõõm arenemisest = SEE EI OLE TÖÖ! Tegutseme eesmärgiga, hingega ning loome iseendale ja oma tiimikaaslastele toetava arengukeskkonna, kus kõigil oleks toetatud tunne ja rõõm arenemisest. Sh näeme ka vaeva, et iga intervjueeritav tunneks meiega viibides ennast hästi;

SISU

Artiklite formaadid:
Intervjuud
Fotoprojektid ja nende telgitagused
Ankeet
Soovitused
Kuu vaib
Järelkajastused ja arvustused
Inspiratsiooni ja illustratsiooni
Arvamuslood
Ajakohased pressiteated
jne

MILLEST RÄÄGIME?

Kultuur ja kunst:

  • Muusika
  • Ehtekunst
  • Kujutavad kunstid (nt maalikunst, skulptuur, fotograafia jne)
  • Näitekunst
  • Parfüümikunst
  • Arhitektuur
  • Raamatud
  • Loomeettevõtlus
  • jne

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks korraliku portfoolio ja leitava taustaga inimesega. Ka noored disainerid on teretulnud, kui nad ja/või nende portfoolio on sotsiaalmeedias leitav. Lisaks võiks olla olemas 1 kollektsioon või tootearendus. Kui aga uudisväärtust ja portfooliot pole, siis pole meil ka millestki rääkida.

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks kultuuriteemaga, mis on päevakajaline, millega on seotud konkreetsed nimed ning oleks piisavalt vaimutoitu, millest rääkida.

Disain:

  • Tootedisain
  • Rõivadisain (kuid mitte spordi- ja joogariided)
  • Graafiline disain
  • Disainialane mõtlemine, strateegia

MUUSIKA:

  • Sooloartistid
  • Bändid
  • DJ-d
  • jne

Artistivalikul pidada silmas, et tegu oleks põneva käekirjaga artistiga, kelle töös leidub äratuntavat kvaliteeti. Hea meelega kajastame noori talente, kes kirjutavad sahtlisse, kui nad teevad kvaliteetsed muusikat ning neil on ca plaadijagu (5-8) enda kirjutatud lugu.

SISE- JA VÄLIKOMMUNIKATSIOON

Häppening on see, kes me oleme, mis energiat me välja anname ja kuidas teineteist ning partnereid kohtleme. Iga lüli meeskonnast esindab Häppeningi tervikuna.

  • Alati toetame üksteist ning välja kommunikeerima positiivset.
    Nt: Peeter läheb Sandrale rääkima, et Kaisa pole talle vastanud.
    Sandra: “Kindlasti on Kaisal selleks hea põhjus, aga meenutan Sind talle ja kindlasti ta vastab sulle peagi.”
  • Partner, kelle peale võib alati olla kindel ehk teisisõnu – loome kvaliteetset sisu ning ei tee asju “poolikult”, hoiame oma partnereid protsessi ja tähtaegade osas kursis, võtame arvesse nende tagasisidet, räägime avalikkusele neist head (või vaikime), hoiame kinni tähtaegadest;
  • Kus viga näed laita, seal tule ja aita

KÕNESTIIL MEEDIAS

Räägime vabalt ja austusega.

1. Räägime “meist” või “Häppeningist”
Vormiliselt räägime kas “meist” või “Häppeningist”.
Kui teksti on seotud isik, siis on ta defineeritud läbi Häppeningi positsiooni. Nt:
1.1. “Häppeningi muusikaosa peatoimetaja Sandra Leushina vaatles tuleviku muusikasse. Tutvu artikliga, link on bios.”
Mitte: “Vaatasin tuleviku muusikasse. Tutvu artikliga, link on bios.”
1.2. “Häppening valis oma lemmik suvesaatjad!”
“Valisime oma lemmik suvesaatjad!”
Mitte: “Valisin oma lemmik suvesaatjad!” või “Kaisa Tooming valis oma lemmik suvesaatjad!”
1.3. !Erand! Ainult arvamusartiklis, intervjuu sissejuhatuses atmosfääri/inimese hetkelist olekut kirjeldades ja järelkajastuses tohib kasutada minavormi, kuna olukorda vaadeldakse läbi subjektiivse kogemuse.

2. Alati järgime korrektset eesti keelt.
Väikeseid algustähti ja muid virtuaalkeeles levinud sõnalaipasid me ei kasuta.

3. Sinatame (suure algustähega).
Tavaartiklis on Sina suure algustähega. Intervjuude puhul on küsimuses “Sina” suure tähega. Kui intervjueeritav kasutab sinatamist, siis on sõna väikese algustähega. Näiteks:
Küsimus: Sandra, mis Sind inspireerib?
Vastus: Aga mis sind inspireerib?

4. Iga postituse jalus on alati ühesugune.
Mitte telgitagused, moodboard ja mitte Häppeningi tiimiliikmed on eespool. Häppeningi tiim tuleb seejärel.
Loogika on järgmine:

Fotograaf (kui pole tiimis)
Modell

Häppeningi tiim:
Fotograaf (kui on tiimis)
Loovjuht
stilist
Jumestaja
Juuksur
Assistent

Tänusõnad

5. Tsitaadid: Pealkiri 4, erksinine (ette ja taha lisa enter, muidu ei küljendu)

6. Tekstisisesed lingid avanevad uues aknas
Tööriistaribalt vali “lisa link”, “Ava viide uues sakis” – lisa linnuke.

7. Pildid
Maksimaalne maht ca 1MB. Enne meediateeki lisamist vähenda faili maht näiteks mõnes online programmis. Kasvõi siin.

VISUAALNE KEEL

Alati tasub pidada silmas, et oleme ka disainiajakiri. Seega, Häppeningi visuaalne keel on minimalistlik ja puhas. Üleliigseid detaile ja kontrasti ei armasta. Tekstiga pilte me ei postita ühessegi kanalisse. Kui üldse, siis ainult Facebooki. Artiklite sees võib leiduda poster, sotsiaalmeediakanalites aga mitte. 

Artiklite päisepildid:
Kuna paljud pressiteated omavad allapoole arvestust pressifotosid, siis vajadusel asendame päisefoto enda valikul valitud fotoga. Kui tegu on kas abstraktse artikliga või pressiteatega, siis on foto võimalik leida järgmiselt:
1. Googeldad ja lisad teemakohase artisti/disaineri/eseme foto + selle alla autori + algallika lingi
2. Kasutad tasuta fotopanka Unsplash
Fotopanga puhul kasutame looduskaadreid, mis on minimalistlikud ja võimsad. Pole “porised”, pruunid, liiga kontrastsed ega liiga detailsed.

FB: Postitame võimalikult puhtaid ja kontekstuaalseid pilte. Erandjuhul võib FB-s kasutada postreid. Seda juhul, kui poster on hea disainiga ning pole kellegi kodukootud “katsetus”.

Alati lisame foto alla autori. Põhimõtted on samad, mis on eelpool mainitud KÕNESTIIL MEEDIAS punktis 3.

IG: Postitame võimalikult puhtaid ja kontekstuaalseid pilte. Enne foto valimist vaata korra IG voog üle. Millises tonaalsuses on viimased fotod? Kui need on näiteks rohelised ja heledad, siis püüa leida sarnane foto tonaalsuse jätkamiseks. Kui on sünged, siis püüa leida sarnase tonaalsusega foto. Või foto, mis aitaks luua ülemineku tumedast tonaalsusest heledasse.

Brändiraamatu pdf’i leiad siit: Häppening 2020.