Häppeningi fotoprojektid pakuvad terviklikku loovkontseptsiooni ja visuaalset elamust. Selleks, et saaksime luua kõrgel tasemel fotoprojekte, oleme paika pannud loovprojektide standardi.

Mis leidub eduka projekti valemis?

  1. Inimesed: tiim, koostööpartnerid, kolmandad osapooled;
  2. Tegemise rõõm ja loominguline väljund;
  3.  Loovprotsessi juhtimine;
  4. Sise- ja välikommunikatsioon;
  5. Esteetilise meele toitmine (silmailu) lisandub kulminatsioonina;

Aga kuidas jõuda eduka kulminatsiooni ja lõpptulemuseni?

ÜLDPRINTSIIBID

Häppening on see, kes me oleme, mis energiat me välja anname ja kuidas üksteist ning partnereid kohtleme. Iga lüli meeskonnast esindab Häppeningi tervikuna.

  • Alati toetame teineteist ning välja kommunikeerima positiivset.
    Nt: Sander läheb Sandrale rääkima, et Kaisa pole talle vastanud. Sandra: “Kindlasti on Kaisal selleks hea põhjus, aga meenutan Sind talle ja kindlasti ta vastab Sulle peagi.”.
  • Kus viga näed laita, seal tule ja aita;
  • Positiivsus;
  • Kiire reageerimine – alati vastame koostööpartneritele;
  • Siseasju me kolmandate osapoolte ees ei aruta;

HÄPPENINGI LOOVPROJEKTIDE A ja O

Projekti alustades pane esmalt paika suur pilt:

1. Mis see on ja kelle jaoks see on?
Näiteks: Tegu on Häppeningi fotoprojektiga Marit Ilisoni intervjuu illustreerimiseks.

2. Pane kokku tiim ja leia kõigile ühine sobiv aeg.
Kuna ühise aja leidmine on päris keerukas, siis algab meie projekt tavaliselt sellest. See seab automaatselt tähtaja projektile.

3. Pane paika ajakava.
Teisest linnast tulijatele on see oluline.

4. Kirjuta üldine LOOVIDEE
Tähtaeg:
2 nädalat enne pildistamist
Kontaktisik võiks meenutada 3 nädalat varem seda loovjuhile.
Loovidee teadmine on oluline tervele tiimile. See annab jumestajale ja juuksurile sisendi ja aega ettevalmistuseks + loob võimaluse planeerimaks kulutusi ja/või leidmaks alternatiive.
Näide: Kirju loovbriif  

5. Loovidee MOODBOARD
Pinteresti ühtse stiiliga moodboard, mis arvestab fotograafi käekirjaga. See on Loovidee osa. Moodboard loo alati Häppengi Pinteresti.
Näide: Kirju moodboard

6. Kirjuta lahti loovidee KAADRID Excelisse detailplaanis
Hiliseim tähtaeg:
 5-7 päeva enne pildistamist
Ükskõik, millise pildistamisega tegu on, siis kirjuta valmis juhis, mida taga ajame. Vastasel juhul ei tea keegi, kas me saime kätte soovitud tulemuse või mitte.
Näide: Kirju kaadrid Excelis

7. Pane paika rollid
On oluline, et meie modell või disainerid teaksid, et millises võtmes ja mis rolli me neilt ootame.
Loovjuht otsustab suure pildi eest ning vastab tiimi küsimustele.
Vastuseid stiilis: “Ma ei tea,”, ei eksisteeri. Pigem ütle, et vajad natuke mõtteaega otsuse langetamiseks.

8. Kulud
Kes vastutab lisaväljaminekute eest?
Eeltööd ja moodboardi luues saavad finantsilised küsimused läbiräägitud projekti kontaktisikuga ja Kaisaga.
Kontaktisik võiks anda loovjuhile sisendi, et millist laadi projekt võiks tulla. Kas lihtne või editorial, kas kulutused okei või mitte?
Nt: Sandra teeb intervjuu muusikuga, siis peaks esmajoones arutama ideed ja kulusid temaga. Kui tundub, et loovidee kasvab suuremaks, kui tahaksime, siis lihtsustame ideed.

KOKKUVÕTTES:
Peaks tekkima minimaalselt 3 dokumenti:
1. Loovidee kirjeldus koos aja, tiimi, koha ja suure idee kirjeldusega;
2. Moodboard Pinteresti
3. Excelisse kaadrid

VÄLIKOMMUNIKATSIOON

Kuigi meie projektid on eelkõige iseenda motiveerimiseks, siis peame arvestama, et tiimiliikmetele ja koostööpartneritele annab motivatsiooni koostööks loovtiimi professionaalne ja planeeritud suhtumine. See tähendab, et loovprojektide A ja O-st kinni pidamine on oluline.

  • Oluline on, et see kõik oleks fun. Et sul, tiimil ja kolmandatel osapooltel oleks tore.
  • Modellide, bändide ees me siseasju ei aruta.
  • Kõigile koostööpartneritele peaks sobival hetkel, enne fotosessiooni saatma koostöötingimused.
  • Projekti lõppedes ja pärast artikli avaldamist saadame oma koostööpartnerile tänukaardi. Leiad selle siit.

Projektidel on üks kontaktisik:

  • Bändidel intervjueerija;
  • Fotoprojektidel loovidee tegija;

Eesmärk on, et:

  • Suhtluskanalid oleksid paigas ja läbipaistvad;
  • Et me ei tekitaks iseendale ja koostööpartneritele lisatööd;
  • Kui projekt on läbi, ei hakkaks pildistatu uurima informatsiooni fotograafilt, loovjuhilt. Vaid suhtleks oma kontaktiga. Nii väldime mitmeid vestlusi ja võimalikke möödarääkimisi.

TIIMISISENE KOMMUNIKATSIOON

Toimub Slackis. Kui keegi update’ib informatsiooni, siis annab FB-sse sellest märguande.

  1.  Iga projekti jaoks on eraldi vestlus.
    2. Infot hoiame ühes kohas, justkui andmebaasina.

VÕTTEPAIGA KOMMUNIKATSIOON

Loovjuht vastutab üldpildi eest. See tähendab, et ta vastab küsimustele, langetab otsuseid ja juhindub Häppeningi brändiväärtustest, tõekspidamistest.