Mõnda aega tagasi sattusid mu huviorbiiti skandinaavialiku lihtsuse, selgete vormide ja eetilise maailmavaate tõttu Nordhale’i tööstuslikust vildist kotid. Mida enam brändi filosoofiasse ja tootevalikusse süübisin, seda enam bränd mind kõnetas – Nordhale’i tooted räägivad lugu praktilisest disainist ja eetilisemast maailmast. Brändi looja, Sinika Seepõld, lähtub tooteid luues minimalismist ning kannab neid põhimõtteid endaga kaasas ka oma igapäevaelus.
Vestsin Nordhale’i peadisaineriga juttu ning sukeldsin ettevõtmise algusloosse, filosoofiasse ja unistustesse. Millest lähtub Sinika luues? Mis on minimalism? Ja milline on peadisaineri enda lemmik kott tootevalikust? Need on vaid mõned küsimused, millele vastust otsisin.

Alustame algusest, alustame Sinust. Kes on Sinika Seepõld?
Olen disainer, ettevõtja, unistaja. Minimalism on minu elus läbiv. Seda nii koduses keskkonnas, personaalses stiilis kui tõekspidamistes. Tihtipeale tunnen asjadest vabanemisest suuremat rahuldust kui juurde soetamisest. Pean lugu praktilisusest, oman pigem vähem, hindan kvaliteeti ja väärtustan ajatut. Armastan vabadust ja reisida.

Ja teistpidi, kes on moedisainerina Sinika Seepõld?
Moedisainerina pean lugu ajatust disainist ja slow fashion liikumisest. Pean lugu teadlikest tarbimisharjumustest, mistõttu on ka Nordhale suund ajatu, konservatiivne, praktiline ja tagasihoidlik. Sobitudes seeläbi lihtsalt igaühe personaalse stiiliga.

Fotol: Sinika Seepõld

Oled öelnud, et avastasid armastuse moe- ja disainimaailma vastu maailmas ringi reisides. Räägi sellest palun lähemalt?
Reisipalavik ja uudishimu laia maailma vastu on olnud minus juba lapsest saati. Reisimine on minu suurim kirg, see paneb mind tundma ennast vabana ja toidab mu hinge.

Peale keskkooli avanes mul võimalus elada ja õppida Inglismaal. Sealsete lõputute põldude vahel, kus üksinda metsas uitamisest või inimtühjal rannaribal jalutamisest võis vaid unistada, õppisin hindama kodumaa metsasid ja meie imelisi inimtühju randu. Kõike, mis on siin käeulatuses, aga mida enne lihtsalt ei osanud nii kõrgelt väärtustada.

Loodus on minu jaoks koht, kus puhastan oma mõtteid ja kogun uusi ideid, üksinda loodusega olemine annab jõudu ja inspiratsiooni edasi minna.

Pärast inglismaad võtsin suuna rändamaks Austraalias ja Aasias. See kogemus õpetas mind hakkama saama vaid väga vähesega, millestki puudust tundmata. Sealt alates hakkasin üha enam tundma rõõmu lihtsusest ja praktilisusest. Minimalism kõnetas mind üha enam. Asjadele eelistan alati kogemusi.

Seetõttu usun, et Nordhale on rohkemat kui lihtsalt praktilised esemed, Nordhale on osa elustiilist, mis kannab endas põhjamaist esteetikat, hoides ja väärtustades jätkusuutlike tarbimisharjumisi.

Liigumegi Nordhale’i juurde, kuidas jõudsid oma brändi loomiseni?
Esimesed katsetused prototüüpide loomiseks toimusid juba 2014. aastal, mil leidsin endas tõelise armastuse disaini- ja moemaailma vastu. Nordhale’i kui brändi sündimiseks läks katsetuste rajal veidi aega, eksperimenteerisin tehnikatega ja disainisin palju isiklikuks tarbeks. 2016. aastal sündis Nordhale, mis on tänaseks kasvanud ja arenenud koos minuga.

Nagu ütlesid – Nordhale on kasvanud ja arenenud koos Sinuga. Millest oled ammutanud inspiratsiooni?
Minu suurimaks inspiratsiooni allikaks on minimalism nii kunstivooluna kui ka elustiilina, samuti põhjamaale omane karge kliima. Hindan esteetilist puhtust ja monokroomsust. Väga palju inspiratsiooni on pakkunud Islandi maastik – sealsete liustike tuuled, mustad laava liivade väljad, mis halli taevapiiriga ühte sulavad, sealne karm ja puhas loodus.

Puhtast loodusest loodussõbraliku toormaterjalini. Kõik Nordhale’i tooted on tehtud tööstuslikkust vildist. Miks just see materjal, miks mitte nahk või mõni muu loodussõbralik tekstiil?
Enamasti peamiselt autotööstustes kasutatav tööstuslik vilt sattus minu kätte läbi juhuse, kui otsisin materjali, mis oleks vastupidav ja sobiv ka kõige ekstreemsemates ilmastikuoludes. Lisaks pakub tööstuslik vilt lõputult disaini võimalusi. Kohati võib öelda, et materjal disainib ennast ise. Tööstuslik vilt on oma tekstuurilt pehme, kuid seejuures jäik ja vormihoidev, samuti on ta ilmastikukindel ja sobib nii külma kui sooja kliimasse. Meie jaoks oli oluline, et materjal mida kasutame oleks loodussõbralik. Seepärast kasutame tehase ülejääke, vähendades seeläbi tööstusmaterjali sattumist loodusesse.

Mainisid eelnevalt minimalismi kui elustiili. Kas räägiksid sellest meie lugejatele lähemalt – mis on minimalism kui elustiil?

Minimalism on kui tööriist, mis aitab vabaneda elus üleliigsest ja keskenduda sellele, mis on oluline – nii leian enda jaoks energiat, aega, õnne ja vabadust.

Minimalism on kindlasti igaühe jaoks erinev, kuid oluline on siht – eristada oma elus kvaliteeti kvantiteedile. Nagu on öelnud Christina Simone: “Less is the New More.”

Kas oled vahel mõelnud ka hüpata põhjamaisest esteetikast hoopis hulljulgesse kontrastsusesse ja rikkalikesse detailidesse?
Minu käekiri on alati olnud väga minimalistlik ja siiani ei ole kordagi tekkinud mõtet suunda nii-öelda vastupidiseks muuta. Pigem suundun sügavamale minimalismi maailma. Õppides eristama olulist tähtsusetust. Aidates näha üldpilti, takerdumata ebaolulisse. Minimalism moemaailmas toob välja isikupära, varjutamata seda liigsete detailide taha.

See on ilus mõte: “takerdumata ebaolulisse”. Kas minimalism on Sinu jaoks midagi enamat kui elustiil, näiteks elu filosoofia, kui nii võib öelda?
See võib olla personaalne elu filosoofia, kuid minu jaoks jääb minimalism siiski elustiiliks ja väljendusvormiks tänu millele saan keskenduda olulisele.

Tean, et usud eetilisemasse maailma ja teadlikesse tarbimisharjumustusse. Räägi palun lähemalt, et kuidas Nordhale’iga panustate sellesse?
Päris algusest peale on Nordhale loomisprotsessis olnud olulisel kohal tarbija ja keskkond. Alustades materjalidest, mida kasutame kuni filosoofiasse millesse usume. Me ei järgi trende ega kiirmoodi, vaid vastupidiselt panustame jätkusuutlikku disaini ja sellega vähendame ületarbimist.

Miks on Sinu meelest see oluline?
Ma usun, et brändi üles ehitades on oluline lähtuda seisukohast, et see kõik toimub seest väljapoole. Kui meie panustame jätkusuutlikku tarbimisse ja eetikasse mõjutab see omakorda ühiskonna tarbimisharjumusi.

Absoluutselt nõus! Jaga palun 5 nõuannet, kuidas võiksid inimesed oma igapäevaelus anda panuse eetilisemasse maailma?
1. Analüüsi enda tarbimisharjumusi.
2. Tutvu brändidega ja tee taustauuring.
3. Toeta kodumaist disaini.
4. Julge erineda, ole sina ise.
5. Veeda aega looduses.

Minimalismist tulevikku. Millised võiksid olla tulevikutrendid?
Kindel on see, et minimalism jääb hoidma oma positsiooni. Raskem on aga ennustada, milline võib olla minimalismi tulevik. Vaadates tänast olukorda nt. keskkonnas, loodan, et inimesed hakkavad üha-enam keskenduma oma tarbimisharjumustele, hindavad jätkusuutlikku moodi ja julgevad eristuda.

Milline Sinu enda lemmik toode Nordhale’i tootevalikust?
Minu lemmik on kindlasti siiani esimeste seas loodud NORD. Lihtne, julge, isikupärane.

Tutvu Nordhale’i tegemistega:
e-poes
Instagramis
Facebook’is