Kristiina Nurk on disainer, kes pärast maailma avastamist leidis ennast disainkottide brändi NULKU eesotsast. Kui Kristiina looming võlub oma mängulisuse ja värvikirevusega, siis disainerit ennast iseloomustab šarmikas tagasihoidlikkus. Tänaseks võib julgelt öelda, et Kristiina looming on vallutanud kõige olulisemate disainipoodide letid ja kotiarmastajate südamed. Seda suuresti tänu oma julgusele kasutada ootamatuid värvikombinatsioone ja erinevaid materjale. Kui küsisin disainerilt, millest on inspireeritud tema tekstiili- ja värvikooslused, siis sain vastuseks, et ebakõladest ja natuke ka tema kirevatest reisidest. Aga täpsemalt?
Sõbrad, tutvugem Kristiina Nurga ehk NULKU maailmaga!
Kristiina, räägi meile lähemalt, mis Sind inspireerib?
Mind inspireerib teiste looming. Näiteks ajutiselt kõrvale lükatud või lausa hüljatud materjalid. Ebamäärased värvitoonid. On tõeline vedamine kui sellistes toonides esemed mõnikord ise käest õigesse kohta ja proportsioonidesse kukuvad.
Mind inspireerivad Ootamatud ja jaburad olukorrad.
Kõik sai alguse kodust…
Hakkasin põhikooli ajal ema õpetuste järgi endale riideid õmblema. Rõivaste lõikelehti ja kangatükke leidus kodus kõikjal. Samal ajal isa ehitas hobikorras metsast leitud Ford 10 roostes autokerest toimivat autot. Mäletan üsna selgelt elutoa laualt leitud auto erinevate detailide käsitsi tehtud jooniseid. Heledast puidust armatuurlaua ja kargetes hallides toonides salongi kombinatsioonist olen siiani vaimustatud. Usun, et kodust anti mulle suund kätte.
Kuidas jõudsid kottide disainimiseni?
Selleks oli vaja mõned aastad graafilise disainiga tegeleda, seejärel välismaal kolm aastat jalanõusid disainida ja nende valmistamist õppida.
Käekotid on hetkel isutekitaja/eelroa staatuses. Pearoog on veel ahjus.
Siiski, siiski… Loodetavasti jõuavad järgmisel kevadel tööstuslikku tootmisesse esimesed minu disainitud jalatsi mudelid.
Mainid jalanõude disaini. Lähme tagasi juurte juurde, kas oled kunstnik või disainer?
Kõige atraktiivsemad tunduvad nende kahe piirimail tegutsejad. Ennast pean ikkagi disaineriks, aga õnneks on piisavalt kunstnikke mu teele sattunud.
Ja ikkagi kaldusid disaini poole. Kuidas jõudsid mõtteni luua oma bränd?
Nulku bränd tekkis soovist lõpuks teada saada, milline on mu enda loominguline „käekiri“.
Pärast 10 aastat õppimist, praktiseerimist ja kulgemist erinevates riikides tundus, et paiksemaks jäämine mind enam ei hirmuta. See oli sobiv hetk alustamiseks.
Alustades tundub üks olulisemaid verstaposte tabava brändinime leidmine. NULKU on meeldejääv! Mida see nimi tähendab ja kuidas selleni jõudsid?
Nulku kui nimi on tekkinud mu slaavipärasest lapsepõlve aegsest hellitusnimest. Kristinuljast sai Nulku. Mu ema on venelanna, isa eestlane. Mind endiselt kutsutakse selle hüüdnime järgi.
Visuaalse tähendusvälja loomine aga alles käib.
Tõepoolest, Su töödest on näha armastust detailide, värvide ja toormaterjali vastu. Milline on Su loomingu köögipool, kuidas sünnivad otsused, et millist materjali kasutada ja millised värvid kokku panna?
Naha, kui materjali puhul proovin rakendada põhimõtet, et defekt võiks võimalusel mõjuda efektina. Ma ei ole nõus mõne kortsu pärast materjali maha kandma. Kasutan üsna palju mööbli- ja reklaamitööstuse jääke. Erksate värvidega ja geomeetriliste mustritega saan hästi läbi.
Värvide kombineerimine on lemmik osa mu tööst. Väikeste lihvitud detailide ilu hindan sama palju nagu sära inimeste silmades.
Mulle tundub, et materjalidel on Su loomingus oluline roll. Milline tekstiil on Su vaieldamatu lemmik?
Mul ei ole vaieldamatut lemmikut. Väga praktilistel kaalutlustel kasutan enamasti naturaalset nahka. Sooviksin kunagi disanida spordi- või matkakotte. See oleks „materjali pidu“, mille käigus tekiks palju uusi lemmikuid. Väga huvitav areng toimub hetkel jalatsi maailmas. Olen vaimustunud kootud jalanõude peaagu jääkideta tootmistehnoloogiast.
Naine kõrgete kontsade ja sobiva käekotiga võib maailma vallutada, on see tõsi?
Kindlasti võib kõrgete kontsadega maailma vallutada… Kuigi kaldun arvama, et heade mõtetega jõuab kiiremini kohale.
Maitse asi. Siinkohal ei saa jätta mainimata, et pidev liiga kõrgete kontsadega ja kitsaste kingade kandmine võib põhjustada jalavaevusi. 😉
Räägime tulevikust, oled mitmel rindel toimetamas. Kuidas on plaanid tulevikuks?
Paari päeva pärast alustan ekspordiplaani ellu viimisega. Loodan, et panen ennast imestama.
Mis lehti/blogisid jälgid inspiratsiooni kogumiseks:
Its Nice That
ignant.de
notjustalabel.com
Milliste disainibrändide tegemisi jälgid?
Stine Goya
Alexander Wang
Phoebe Philo (CÉLINE)
Henrik Vibskov
Côte&Ciel
Kris Van Assche
Rosa Mosa
Acne Studios
Isabel Marant
Vaata pildistamise inspiratsiooni siit.
Disainer: NULKU by Kristiina Nurk
Intervjuu: Kaisa Tooming (Häppening)
Fotograaf/graafika: Santino Calvo
Loovidee: Kaisa Tooming (Häppening)/ Santino Calvo
Stilistika: Kaisa Tooming (Häppening)
Modell: Kadri Pitk
NB! Fotode autoriõigused kuuluvad väljaandele Häppening. Häppening lubab kasutada fotosid AINULT juhul, kui meid informeeritakse ja terve tiimi referentsid märgitakse nähtavalt. Piltide kasutamiseks palun kontakteeruda: toomingkaisa@gmail.com.