Slin ehk Nils on üks ütlemata värvikas kuju, kelle peamine panus Eesti muusikamaastikule on olnud bassikultuuri arendamine. Nils on oma muusikalise karjääri aegade algusest esitanud oma loomingut ning tegemisi kvaliteeti langetamata. Tänu sellele on teda saatnud edu – DJ Slin on nimekas tegelane välismaal. Ta on teinud koostööd mitmete erinevate UK dubstep’i tegijatega ning on mitme ürituse, peamiselt Dubshacki, eestvedajaks Eestis. Üks parimaid dubstep’i DJsid Chef on tema kohta öelnud: The Estonian dubstep ambassador. Carries the whole Estonian dubstep scene on his back”.

Nilsi ootab 2016 kevadel ees tuur Aasias. Olles kunagi ise selle skene suur austaja ja bassimuusika arendajate kõrval kasvanud, tunnen, et teema vajab taaselustamist. Laske end bassil kanda. Tahan väga, et tutvuksite Sliniga.
dj-slin-2

Räägi oma tegemistest ja ühtlasi ka sellest, kes on Slin?
Olen DJ ja produtsent Lasnamäelt. Üks Eesti bassimuusika pioneeridest. Tegelenud muusikaga umbes 10 aastat. Minu esimesteks stiilideks olid drum&bass ja ragga jungle. Hiljem kasvasin dubstep’i ja grime’i. Plaate olen mänginud peale Eesti ka Soomes, Rootsis, Venemaal, Lätis, Taanis, Inglismaal ja Horvaatias.

Millal ja kuidas Sinu muusikaline teekond alguse sai?
Alguseks pean seda, kui kuulasin oma toas jungle’it ja Quarah, kes oli mu vennal külas, sekkus tuppa ja kutsus enda poole plaate mängima. Aastaks oli vist 2003 või 2004. Järgmine päev ostsin 70 krooni eest oma esimese vinüülplaadi ja nii see kõik algaski. Plaadiks oli Adam F’i ja Beenie Man’i “Dirty Harry’s Revenge”. Esimesteks mängijateks olid Stantonid, üks kusjuures belt-drive. Olin osa Siege Crew’st (teisteks liikmeteks Quarah, Desertion ja Krio). Plaate õppisin mängima enamjaolt iseseisvalt, loomulikult olid juures Quarah ja Desertioni näpunäited.

Põhimõtteliselt tuli muusika ise minu juurde.

Juhtumisi kuulsin MTV’st grime’i kui olin umbes 11. aastane – sõnadest midagi aru ei saanud, aga see jäi kindlasti alateadvusesse ja mõjutas. Mõjutus jõudis kohale alles siis, kui dubstep’i juures juba pikemalt olin olnud.

Räägi protsessist, kuidas Sinu lood tavaliselt valmivad. Kas Sul on mingid kindlad väikesed rituaalid, kui lugu teed?
Töötan rohkem sämplitega kui süntidega. Sub-bass peab olema mahlane, ilma selleta ei saa. Üsna tihti mõtlen samal ajal, kuidas lugu suurel süsteemil kõlaks. Ilmselt sellepärast tuleb ette, et laptop kõlarite meeskond/naiskond ei mõista minu muusikat.

Kas on kedagi, keda nimetaksid teejuhiks? Kedagi, kes on Sind nende protsesside juurde jõudmiseks abistanud?
InZtance on mind ülipalju aidanud. Juba siis, kui ma alustasin. Rääkis mulle heli kohta ja mix-down’idest, just tehnilisest poolest muusika tegemise juures. Mingis mõttes on ta minu mentor kindlasti.   

Liikudes Su materjali juurde. Millise enda tehtud looga oled kõige enam rahul?
Vanematest:
Remix Cotti loost “Real Hustler”

Uuematest:
Collab inZtance’iga “Purpose”

Kui peaksid dubstep’i tutvustama inimesele, kes seda stiili ei tunne, siis kuidas see kõlaks?

Palju madalat bassi, mis korralikul helisüsteemil tekitab füüsilise kogemuse.
140 lööki minutis, palju niiöelda ruum
i.

3Oled Eesti dubstep’i maastikule andnud suure panuse. Kui raske on olnud dubstep’i subkultuuri arendamine Eestis?
Üsna raske. Eriti praegu. Kahjuks laseb enamik inimesi oma arvamust põhivoolumeedial kujundada.

Dubstep’i “kuldne aeg” oli ilmselt klubis Korter umbes 2009. aastal. Lahe oli selles sfääris liikuda. Räägi nendest aegadest. Millises seisus see skene praegu on? Kas kuulajaskond on kahanenud või pigem kasvanud?
Kindlasti ka 2008 aasta Von Krahl’is ja Mustpeade Majas. Head ajad olid! Dubstep oli eestlaste jaoks veel uus ja peavool polnud asja ära rikkunud. Ma ütleks, et kuulajaskond on arvu poolest ehk samaks jäänud. Osad vanad kuulajad on kuskile ära kadunud ja uued asemele tulnud. Aga õige teema on õnneks tagasi tulemas ja aina kasvamas.

Dubshack on dubstep’i üritustesari, mis sai 2015. aasta novembris 8 aastaseks. Minu teada ei ole enam üldse teisi dubstep’ikeskseid üritusi. Räägi, kuidas see sari sündis ja kas üritus on läbi aja muutunud või oled teadlikult sama formaati hoidnud? 
Sari sündis Siege Crew koostöö tulemusena aastal 2007. Üritus on kindlalt muutunud, kuid põhimõte on sama – tutvustada kvaliteetset bassimuusikat ja helisüsteemi kultuuri. Tõsi, teisi dubstep’i üritusi Eestis hetkel ei ole.

Tulevikus tahaks rohkem ka grime’i poolele kalduda.

Oled “hunt Kriimsilm” – DJ, promootor, produtsent, host, samuti üks record-label’ite asutajatest. Milline neist ametitest on Sulle kõige lähedasem?
Kõige lähedasem on kindlasti plaatide mängimine.  Label’eid on kaks – Beaming Light Records ja Priisle Records.

Miks just plaatide mängimine? Mida see Sulle vaimselt annab?
Plaatide mängimine oli kõige esimene. Kui laivis plaate mängida, siis vaimset rahulolu annab rahva reaktsioon. Kasvõi seda ühte inimest, kes mõne loo peale niiöelda lolliks läheb on nii hea näha. Rahva tagasiside annab palju.
Produtseerimine on ka nüüd tegelikult muutunud enamvähem sama võrdväärselt tähtsaks. Ma olen tähele pannud, et mulle on see “produ” kõrv tekkinud – näiteks tänaval huvitavaid helisid kuuldes pööran neile alati tähelepanu ja tekib soov sämpeldada.

Lähed sel kevadel Aasiasse tuurile. See on vägagi suur saavutus Eesti mastaabis. Räägi meile sellest ettevõtmisest natukene lähemalt.
Tripp hõlmab Hong Kongi, Macaud, Shenzheni ja veel paari linna Hiinas. Ilmselt lisanduvad veel Tai, Taiwan, Jaapan ja Austraalia ka kusjuures. Kutse sain ühelt Hong Kongi promootorilt. Tuur kestab 2-4 nädalat.

Mis on Sinu jaoks muusika? Milline muusika Sind inspireerib?
Muusika peab olema südamest tehtud ja kvaliteetne. Inspireerib põhiliselt vanakooli hip-hop (instrumentaalid). Inspiratsiooni ammutan ka igalt poolt mujalt, näiteks loodusest, igapäevaelust, inimestest, tänavatest jne.
4
Avalda meile oma 3 praegust lemmiklugu ja 3 läbi aegade lemmikut.
Hetkel:
Mystry – Graveyard Shift
Teddie Bruckshot – Topper Top
Commodo, Gantz & Kahn – Unmistakable

Läbi aegade:
Mala – Lean FWD
Mobb Deep – The Start Of Your Ending (41’st Side)
Das EFX – They Want EFX

 

Intervjuu: Sandra Leushina
Fotod: Kaisa Tooming

NB! Fotode autoriõigused kuuluvad väljaandele Häppening. Häppening lubab kasutada fotosid AINULT juhul, kui meid informeeritakse ja terve tiimi referentsid märgitakse nähtavalt. Piltide kasutamiseks palun kontakteeruda: toomingkaisa@gmail.com.