Noor, mässumeelne ja teedrajav – just nende märksõnadega võiks iseloomustada Karl-Christoph Rebast, kes lõpetas hiljuti Eesti Kunstiakadeemia ning pani moegurmaanid imetlusest ahhetama oma lõputööna valminud kollektsiooniga “The Significant Other”. Täna tutvustame teile moelooja lõputöö tausta ning esteetilist moeseeriat, mis murrab soolisi stereotüüpe.

Sümbioos nelja aasta jooksul kogunenud luulest ja moest, teekond hüper-feminiinsusest -maskuliinsuseni, sõnadest pesuõmblusteni. Kollektsioon The Significant Other lahkab eesotsas küsimust – kas armastust mis on närbunud esmapilgul olematuks on võimalik taaselustada? Disainis on Karl-Christoph Rebase põhirõhuks saanud sugude segamine läbi moespektri, milles autor tahab luua rõivaid, mis ei oleks sootud, vaid hoopis omaksid mõlema soo arhetüüpe ning oleksid omavahel balansis – seda ka antud kollektsioonis. Sõnad võimas ja õrn võiksid eksisteerida igaühes meist, olenemata soorollist.

Südamelähedaseks on saanud taaskasutus ning upcycling kontseptsiooni raamide purustus – on way-over-due ja lahe, et kiirketid on hakanud taaskasutama puuvilla, kuid on nii palju muudki, mida saaks moekunstis ära kasutada. Oma kollektsioonis olen kasutanud näiteks merelihvitud klaasikilde, mida peale puurimist olen seadnud niidi otsa, et luua uutmoodi ‘’pärltikandeid’’, austades ka traditsioonilisi meetodeid tikkimisel. Olen loonud kaht erikarva kunstnahka – üks nendest konkreetselt sisaldab karvu, ehk nülgisin nahavabaks juuksurikooli soengunukud, kellest’ sulatasin kokku uue pinnase. Leidsin võimaluse taaskasutada ka madudelt kooruvat nahka, mis pole eelnevat laialdast praktilist kasutust maailmas leidnud, kuna tegemist on õhkõrna kohe-kui-katsud-läheb-katki materjaliga – ent leidsin viisi, kuidas seda töödelda piisavalt tugevaks, et luua isegi sellest masinaga õmmeldud särk,” tutvustab moedisainer oma disainide nutikaid ning eetilisi lahendusi.

Kollektsioonis on ka disaineri esimesed kudumid: “Selle asemel, et alustada käpikust või sokist võtsin esimeseks katsumiseks kohe 4,6m ümbermõõduga krinoliinkleidi kui ka laiaõlgse kahekihilise kudumiga krinoliin-jaki loomise, mis võtsid kodumasinaga kena 2.5 karantiini kuud,” lisab Karl-Christoph.

Kollektsioon “The Significant Other” kooseksiteerib autori teise väljaantud luulekoguga ‘’TE-MA’’ mis lahkab autori viimast nelja aastat kui ka suures osas palju ‘’esimesi tundeid’’ ning üleminekut asudes elama Haapsalust Tallinna. Neidsamu lugusi ja emotsioone kasutas Rebane kollektsiooni inspiratsioonina, leides mõtestatust vormidesse kui ka detailidesse just läbi enda kogetu.

Fotograaf: Sandra Luks
MUA: Anne Liis Puhk
Modellid: Fenelle Pajumets ja Mattias Orgmets
Kollektsiooni juhendaja: Piret Puppart